Șeful Audi schimbă cercurile înlănțuite cu perechea de cătușe. Acțiunile VW, în picaj

Șeful Audi, brandul de lux al producătorului german Volkswagen, a fost arestat, luni, devenind astfel oficialul cu cel mai înalt rang din grup care este reținut în urma scandalului privind emisiile poluante.

Procurorii de la München au declarat că Rupert Stadler a fost reținut din cauza temerilor că ar putea împiedica o investigație în desfășurare a scandalului conducând astfel grupul Volkswagen (VW) într-o criză de leadership.

În urma acestui anunț, cotația Volkswagen a scăzut, pe bursa din Frankfurt, cu 3,1% la 156 de euro pe acțiune, diminuând astfel capitalizarea bursieră cu 2,4 miliarde de euro.

Știrile privind arestarea vin în contextul în care noul CEO al grupului VW, Herbert Diess, încearcă să introducă o nouă structură de conducere, care îl include și pe Stadler, și să accelereze trecerea grupului spre vehiculele electrice, ca urmare a scandalului noxelor.

“În cadrul unei anchete privind motoarele diesel, procuratura din Munchen a pus în practică un mandat de arestare pe numele domnului profesor Rupert Stadler, în data de 18 iunie 2018”, se arată într-un comunicat al procuraturii din München. Un judecător din Germania a ordonat ca Stadler să fie reținut în custodie pentru a-l pune în imposibilitatea de a împiedica sau obstrucționa investigația.

Audi și VW au confirmat arestarea și au reiterat că există, totuși, o prezumție de nevinovăție pentru Stadler, care nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.

Un purtător de cuvânt al Porsche SE, compania care controlează VW și Audi, a declarat că arestarea lui Stadler va fi discutată într-o ședință a consiliului de supraveghere.

Vestea vine după ce autoritățile germane au amendat compania, săptămâna trecută, cu suma de 1 miliard de euro, după ce procurorii din Brunswick au ajuns la concluzia că producătorul nu a supravegheat în mod corespunzător departamentul de dezvoltare a motoarelor, livrând autoturisme prevăzute cu “funcții nepermise” în software.

VW a recunoscut, în septembrie 2015, că a folosit software ilegal pentru a înșela testele din SUA privind emisiile motoarelor diesel, generând cea mai mare criză din istoria companiei și generând astfel o suită de modificări ale reglementărilor pentru întreaga industrie auto.

În afara de grupul Volkswagen-Audi, aproape toți producătorii europeni de autoturisme sunt acuzați oficial de utilizarea de software-uri ilegale pentru a păcăli autoritățile, printre care și Renault, PSA (care include mărcile Peugeot și Citroen), BMW și Daimler.